اعتراضات کارمندان

با نزدیک شدن به پایان سال ایرانی، اعتراضات کارمندان و بازنشستگان تأمین اجتماعی در ایران، علاوه بر اعتصابات پراکنده کارگری در شهرهای مختلف در سراسر کشور، به دلیل ناکافی بودن حقوق و قیمت های بالا، ادامه دارد.

بر اساس عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، کارمندان، کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران و شهرهایی مانند تبریز، کرج، اصفهان، رشت، اردبیل، شوشتر، کرمانشاه، اهواز و اراک در مقابل خیابان ها و مقابل  دفاتر تأمین اجتماعی در اعتراض به عدم تحقق خواسته هایشان تجمع کردند.

♦   دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند

اعتراضات کارمندان

اعتراضات کارمندان لغو ماده ۶۹ قانون تأمین اجتماعی، افزایش حقوق سالانه، معالجه رایگان و پرداخت مساوی با سایر غیرنظامیان بازنشسته و پرسنل نظامی را خواستار شد.

معترضین در ویدئوهای پخش شده در شبکه های اجتماعی ظاهر شدند و شعارهایی مانند “تا حقمونو نگیریم،‌ آروم نمی‌نشینیم”،”دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند”، “یا حجت‌بن‌الحسن، ریشه ظلمو بکن”، و “گرانی تورم، بلای جان مردم” سر دادند.

اعتراضات کارمندان

شایان ذکر است که پلیس ایران اعتراضات را سرکوب کرد و در طی تجمع خود هفته گذشته، تعدادی از معترضان بازنشسته توسط نیروهای امنیتی ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و از جمله یک فعال کارگری، کامیار فکور، دستگیر شدند.

♦   کاهش قدرت خرید مردم سفره نوروزی

همچنین گزارش هایی از تجمع های پراکنده اعتراض کارگران در شهرهای مختلف ایران مبنی بر افزایش حقوق و مبارزه با گرانی ها منتشر شده است.

اعتراضات کارمندان

این اعتراضات و تظاهرات کارگران و بازنشستگان همزمان با گزارش در رسانه های ایرانی و اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم بوده است.

گزارش های بازار ایران همچنین حاکی از آن است که با نزدیک شدن به عید نوروز، کالاها بدون نظارت و با قیمت آزاد و در برخی موارد تا ۳ برابر قیمت درج شده بر روی کالاها به فروش می رسند.