نیروهای پلیس

شورای ملی مقاومت از تبدیل چهارشنبه‌سوری به شورش خبر می دهد و فرمانده پلیس تهران اعلام می کند که همه نیروهای پلیس در چهارشنبه در حالت آماده باش هستند.

دبیر شورای ملی مقاومت ایران با صدور بیانیه ای مردم ایران را به تبدیل جشن قدیمی “چهارشنبه سوری” به “خیزشی علیه ولایت فقیه” فراخواند.

مطابق بیانیه صادر شده توسط دبیرکل شورا: «از آغاز اسفندماه، رژیم ایران به منظور شروع مجدد و جلوگیری از تشکیل راهپیمایی های ویژه در تهران به همین مناسبت، اقدامات ضد سرکوبگرانه و بازدارنده ای را برای مقابله با قیام جوانان به کار گرفته است.

به نوبه خود، سرتیپ رحیمی، بزرگ اعلام کرد که همه نیروهای پلیس در شب چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش هستند.

  • تهدید و ایجاد ترور

به گفته رئیس پلیس تهران: «هر کسی که باعث انفجارهای چشمگیر در آخرین چهارشنبه سال شود به سخت ترین راه برخورد خواهد شد».

وی افزود: «برخورد با این متخلفان و خرابکاران در صلح و امنیت با هماهنگی قوه قضاییه و نیروهای پلیس انجام شد و مجوز دستگیری آنها نیز اخذ شد. با کسانی که خودرو رانندگی می کنند، مواد محترقه را منفجر می کنند و باعث تروریسم می شوند نیز به شدت برخورد می شود».

به نوبه خود، غلامرضا منتظری، معاون رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ایران، گفت: «امروز، چهارشنبه‌سوری، عید به دلیل عدم علاقه به تهدید تبدیل شده است.. چهارشنبه سوری با گذشت زمان داغ شد». 

در همین زمینه، فرمانده سپاه پاسداران ایران، محمدرضا یزدی، گفت: «امروز تیم های کاری در مناطق مختلف تهران برای مقابله با کسانی که امنیت مردم را نقض می کنند تشکیل شده است».