تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی
دستگیری تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران

دستگیری تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران، بازنشستگان تأمین اجتماعی براینهمین بار در دو ماه روز یکشنبه ، ۱۷ اسفند در تهران و حداقل 18 شهر دیگر ایران تجمع کردند.

دستگیری تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در تهران

بازنشستگان تأمین اجتماعی براینهمین بار در دو ماه روز یکشنبه ، ۱۷ اسفند در تهران و حداقل 18 شهر دیگر ایران تجمع کردند.

به گزارش برخی از تشکل‌های کارگری ، تعدادی از بازنشستگان ، کارگران و معلمان روز یکشنبه در اعتراض به وضعیت نامناسب زندگی خود و خواستار افزایش دستمزد در مقابل سازمان تأمین اجتماعی در تهران تجمع کردند ، اما مورد حمله مقامات امنیتی قرار گرفتند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگرانایران ، تعدادی از تظاهرکنندگان دستگیر شده اند که تعداد آنها هنوز مشخص نیست و تنها سه نفر آنها “کامیار فکور ، اسماعیل گرمی و اسعد مفتاحی” هستند.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی

در همین حال ، گزارش شده است كه اجتماع بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای شوش ، سنندج ، مشهد ،اراک ، اردبیل ، ساری ، رشت و شاهرود برگزار شده است. این راهپیمایی ها همچنین در اهواز ، کرمانشاه ، کرج ، قزوین ، خرم آباد ، ایلام ، یزد ، شوشتر ، تبریز و اصفهان برگزار شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی مانند کارگران خواستار افزایش حقوق به بیش از 12 میلیون تومان و اجرای کامل قانون همسان‌سازی و برخورداری از و بیمه تکمیلی هستند.