شهره بیات
شهره بیات استاد ایرانی شطرنج، یکی از برندگان جایزه «زنان شجاع» شد

شهره بیات استاد ایرانی شطرنج، یکی از برندگان جایزه «زنان شجاع» شد، شهره بیات استاد ایرانی شطرنج، جایزه “زنان شجاع” از وزارت امور خارجه آمریکا به شهره بیات داور بین المللی شطرنج و استاد فدراسیون بین المللی شطرنج اهدا شد. این جایزه دوشنبه هفته آینده اهدا می شود.

شهره بیات استاد ایرانی شطرنج، یکی از برندگان جایزه «زنان شجاع» شد

جایزه “زنان شجاع” از وزارت امور خارجه آمریکا به شهره بیات داور بین المللی شطرنج و استاد فدراسیون بین المللی شطرنج اهدا شد. این جایزه دوشنبه هفته آینده اهدا می شود.

این جایزه که برای پانزدهمین بار امسال اهدا شد ، به زنانی در سراسر جهان اعطا می شود که شهامت مثال زدنی را نشان داده اند یا برای حقوق بشر ، عدالت ، برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در جوامع خود تلاش کرده اند.

شهره بیات اولین و تنها داور بین المللی شطرنج رتبه A در آسیا و استاد و آموزگار فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) است.

جایزه  زنان شجاع

از زمان تاسیس در مارس 2007 ، این جایزه بیش از 155 زن از بیش از 75 کشور جهان را دریافت کرده است.

نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در خارج از کشور یک زن شجاع را از کشورهای میزبان مربوطه خود معرفی می کنند و نامزدهای نهایی توسط مقامات ارشد وزارت انتخاب و تأیید می شوند.

جایزه امسال علاوه بر شهره بیات ، زنان دیگری از جمله ماریا کلسنیکووا ، شخصیت برجسته مخالف بلاروس ، هفت زن از افغانستان ، فاطیما ناتاشا خلیل ، شرمیلا فروغ ، مریم نورزاد ، فاطیما رجبی ، فرشته کوهستانی ، ملاله میوند ، و فرشته دخترامیرمحمد اهدا شده است.