مبارزه با افزایش قیمت

وزارت كشاورزی ايران به جای مبارزه با افزایش قیمت ها پس از افزايش كالا و كاهش خشم مردم قبل از تعطيلات نوروز، ميوه ها را در مقابل مساجد توزيع كرد.

پس از افزایش مداوم قیمت کالاها در آستانه نوروز، مرکز بسیج وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در ایران اعلام کرد که با دستور رهبر معظم علی خامنه ای برای کنترل قیمت ها میوه های خود را در مقابل مساجد توزیع می کند.

محسن شهبازی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت گفت: «این رویداد در ۱۰۰ مکان در تهران و روبروی مساجد برگزار می شود».

  • دولت صلاحیت تنظیم بازار را ندارد

وی اضافه کرد: «مکان هایی برای ایجاد اتاق های موقت برای نمایش میوه ها توسط تولیدکنندگان مستقیم و بدون واسطه فراهم می شود». 

 فرمانده مرکز مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: «فروش مستقیم میوه توسط تولیدکنندگان و تعاونی های سراسر کشور با حضور بسیج انجام می شود».

شایان ذکر است که مداخله نیروهای بسیج در بازار برای کنترل و مبارزه با افزایش قیمت انجام می شود، اگرچه حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، ۴ ماه پیش اعلام کرد که گارد وارد بحث کنترل قیمت ها شده است، اما با این حال، بازار کنترل نشده بود.

در آخرین روزهای سال ایران، در زمانی که حضور مردم در بازارها دقیقاً قبل از نوروز افزایش می یابد، گزارش های روزانه نشان می دهد که برای خرید برخی از غذاهای اساسی مانند مرغ صف های طولانی وجود دارد و قیمت سایر کالاهای اساسی به روشی بی سابقه افزایش یافته است.