اعتراضات اصفهان

اظهارات مقامات امنیتی ایران مبنی بر کشته شدن یک معترض و فشار بر شهروندان و دستگیری کشاورزان طی اعتراضات اصفهان با خود تناقض داشت.

در حالی که یک مقام امنیتی ایران دستگیری ۶۷ معترض در اصفهان را تایید کرد، دیگر مقامات بازداشت هیچ یک از معترضان را تکذیب کردند.

اما سازمان حقوق بشر ایران تایید کرد که در جریان اعتراضات ۱۲۰ نفر دستگیر شدند و سه نفر از بازداشت شدگان با آمبولانس به بند “بهداری و سردخانه” زندان دستگرد منتقل شدند.

از سوی دیگر، مقامات ایرانی مرگ جوان ۲۵ ساله ای را در بیمارستان شریعتی اصفهان بر اثر اصابت گلوله زیاد و خونریزی تایید کردند. اما نورالدین سلطانیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این خبر را تکذیب کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: «کشته شدن یک نفر در اعتراضات این شهر صحت ندارد».

سلطانیان همچنین اظهار داشت: «آسیب‌دیدگان سطحی ترخیص شدند و بیشتر مصدومان ۱۸ تا ۵۵ ساله هستند و در بین آنها تعدادی زن مشاهده می‌شوند».

اعتصابات

شایان ذکر است که در پی اوضاع امنیتی در اصفهان، روز شنبه نیروهای یگان ویژه در اطراف پل خواجو  مستقر شدند و اخباری مبنی بر قطعی اینترنت موبایل منتشر شد.

وی توضیح داد: «طی اعتراضات اصفهان، ‍۱۹ نفر که دچار آسیب‌ های چشمی شده‌اند و همچنان بستری هستند. و بیشتر مصدومان ۱۸ تا ۵۵ ساله هستند و در بین آنها تعدادی زن مشاهده می‌شوند».