یگان ویژه

کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار ویدئوهایی حمله یگان ویژه نیروی انتظامی به کشاورزان اصفهانی و آتش زدن چادرهای تظاهرکنندگان را نشان می دهد.

بامداد امروز، پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به کشاورزان و معترضان بر بستر زاینده‌رود حمله کردند، تحصن کنندگان را در کف بستر رودخانه زاینده رود سرکوب کردند و چادرهای آنها را به آتش کشیدند.

یگان ویژه در فیلم‌ها ظاهر می‌شوند که برای متفرق کردن کشاورزان اصفهانی و تظاهرکنندگان گلوله و گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند و آنها را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این ویدئوهای پخش شده، صدای یکی از مسئولان نيروهای انتظامی به گوش می رسد که از طریق بلندگو از تظاهرکنندگان خواسته است تا چادرها را ترک کنند. و در تصاویری که صدای آن مسئولان به گوش می رسد، چادرهای معترضان که در آتش می‌سوزند نیز به خوبی قابل مشاهده هستند.

فرمانده نیروهای ایرانی به تظاهرکنندگان گفت: «حالا که مصوبات خوبی تصویب شده و همه از شما حمایت کردند، شما هم باید همکاری کنید. من الان در بین شما بودم. به من می‌گفتید برو و این حرف‌ها را در بلندگو بگو. من الان دارم در بلندگو این حرف‌ها را می‌زنم».

در حالی که افراد یگان ویژه نیروهای جمهوری اسلامی چادرهای معترضان را به زور برداشتند، یکی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کشاورزان اصفهان دلیل برچیدن چادرهای معترضان را «قول مسئولان در مورد تخصیص آب کشاورزی و همچنین اجرای مصوبات شورای عالی آب است» عنوان کرد.