ارتش ایران

چند دقیقه قبل، علی فرهمندپور، فرماندار دزفول، در جنوب غربی ایران، از جزئیات کشته شدن دو خلبان نیروی هوایی ارتش ایران در پایگاه هوایی دزفول خبر داد.

امروز، سه شنبه ۱۱ خرداد، دفتر فرماندار شهرستان دزفول اظهار داشت که در این حادثه دو خلبان ارتش “کیانوش بساطی” و “حسین نامی” کشته شدند.

فرماندار دزفول، حادثه را تأیید کرد و به رسانه ها گفت که جزئیات این فاجعه توسط تیم ارزیابی که از تهران به دزفول آمده اند، در دست بررسی است.

دفتر فرماندار دزفول اعلام کرد که نقص فنی در هواپیما قبل از پرواز و برخورد خلبانان به سقف آشیانه دلیل جان باختن آنها در این پایگاه نظامی بوده است.

شایان ذکر است که “پایگاه چهارم شکاری دزفول” یکی از پایگاه های نظامی ارتش ایران است که یک واحد ضربتی برای واکنش سریع به حملات یا تهاجم های هوایی است.

این حادثه در حالی رخ می دهد که حوادث مشابهی برای هواپیماهای نظامی و غیرنظامی رخ داده است که منجر به مرگ خلبانان و مسافران هواپیماهای مختلف شده است.

برجسته ترین این حوادث مشابه حادثه ای است که در شهریور ۹۷ و در همان پایگاه هوایی رخ داد، که یکی از خلبانان که مربی بود در حین پرواز آموزشی هم به دلیل نقص فنی هواپیما کشته شد.

در دی ۹۸، در شهر تبریز، یک میگ ۲۹ ارتش پس از پرواز از پایگاه هوایی دوم در دامنه کوههای سبلان سقوط کرد و خلبان خود را به هلاکت رساند.