اقامت دایم

مارکو مندچینو، وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که دولت کانادا به خانواده های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی که توسط موشک های سپاه پاسداران در تهران ساقط شد، اقامت دایم خواهد داد.

طی یک کنفرانس مطبوعاتی، دیشب، پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌، این مقام کانادایی ضمن ابراز همدردی با تسلیت به خانواده های کشته‌شدگان حادثه، گفت که بستگان قربانیانی که هم اکنون در کانادا هستند می توانند درخواست اقامت دایم کنند.

وی همچنین اعلام کرد که دولت کانادا سایتی را راه اندازی کرده است و خانواده های جان‌باختگان این حادثه می توانند با مراجعه به سایت نام خود را ثبت کنند.

  • مساله بسیار مهمی!

مندچینو افزود که اعضای خانواده شامل این طرح همسر، شریک زندگی، پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، دایی، عمه، عمو و فرزندان آنها هستند.

وزیر مهاجرت کانادا همچنین اضافه کرد که بستگان کشته‌شدگان ساکن کانادا در شرایط غیرقانونی نیز حق تقاضای اقامت دائم را دارند.

وی همچنین در مورد شرایط ورود خانواده هایی که در حال حاضر در ایران اقامت دارند صحبت کرد و از ترس فشارهای رژیم ایران بر آنها قادر به مطالبه عدالت نبودند.

مندچینو توضیح داد: «این مسئله بسیار مهمی است که به آن ذکر شده و  دولت کانادا تلاش خواهد کرد تا راه حل هایی در این زمینه ارائه دهد».

در این کنفرانس مطبوعاتی نمایندگانی در پارلمان کانادایی ایرانی تبار، از جمله آنها علی احساسی و مجید جوهری، حضور داشتند.