عملیات تروریستی

کریستوفر الکساندر،  وزیر سابق مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا و سفیر سابق کانادا در افغانستان، نفوذ پرسنل رژیم ایران به کانادا را محکوم کرد و گفت که آنها عملیات تروریستی را در اینجا تأمین می کنند.

وزیر سابق مهاجرت کانادا اظهار داشت که سپاه پاسداران رژیم ایران از طریق باندهای پولشویی ایرانی تحریم ها را نقض می کند و گروه های تروریستی مانند حزب الله و سپاه پاسداران را تأمین مالی می کند.

شایان ذکر است که چندین گزارش اخیراً منتشر شده وجود دارد که تأیید می کند پولشویی در ایران در کانادا به دلیل تعدد دفاتر صرافی و بانک های زیرزمینی رایج شده است.

  • بهره‌برداری از مهاجران

الکساندر توضیح داد: «این تحقیقات باید با جدیت بیشتری در مورد مهاجران مرتبط با رژیم های درگیر در جنگ های نیابتی انجام شود».

 وی تاکید کرد: «ما نباید اجازه دهیم افراد درگیر پولشویی یا نقض حقوق بشر به این کشور وارد شوند. این کار برای دور زدن تحریم ها انجام شده است».

 وزیر سابق پناهندگان اضافه کرد: «ما دیده ایم که حزب الله در کانادا برای تأمین مالی عملیات تروریستی و همچنین سایر گروه های تروریستی که همین کار را انجام می دهند، پول جمع می کند».

 از سوی دیگر وی نشان داد: «اکثر ایرانیانی که به کانادا مهاجرت می کنند در این اقدامات دخیل نیستند، اما بسیاری از رژیم های استبدادی، که مهمترین آنها رژیم ایران در سراسر جهان است، در تلاشند تا از مهاجران خود در خارج از کشور بهره برداری کنند».