خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی
آزار و ارعاب خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در کانادا

آزار و ارعاب خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در کانادا، سازمان اطلاعات و امنیت کانادا در گزارش سالانه خود گفت که “گزارش های معتبری” از آزار و اذیت خانواده ها و بستگان قربانیان شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی در کانادا وجود دارد.

آزار و ارعاب خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی در کانادا

سازمان اطلاعات و امنیت کانادا در گزارش سالانه خود گفت که “گزارش های معتبری” از آزار و اذیت خانواده ها و بستگان قربانیان شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی در کانادا وجود دارد.

این سازمان در گزارش سالانه خود که روز دوشنبه 23فروردین‌ماه صادر شد ، اعلام كرد كه گزارش های “معتبری” از آزار و اذیت خانواده بستگان كانادایی قربانیان هواپیمای 752 اوكراینی توسط “افراد مرتبط با جمهوری اسلامی” دارد.

تهدیدهای اصلی برای امنیت ملی کانادا

سی‌بی‌سی کانادایی به نقل از گزارش این سازمان نوشته است چنین اقداماتی “می تواند نمونه ای از مداخلات خارجی باشد” ، که به عنوان یکی از “تهدیدهای بزرگ برای امنیت ملی کانادا” شناخته شده است.

یک هواپیمای مسافربری اوکراینی بلافاصله پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی تهران در صبح روز ۱۸ دی سال ۹۸ توسط دو موشک شلیک شده توسط سپاه پاسداران سقوط کرد و باعث کشته شدن 176 سرنشین آن شد.

جمهوری اسلامی ایران این پرونده را به مدت سه روز پنهان کرد ، اما پس از انتشار بسیاری از گزارش ها و شواهد و افزایش فشارهای بین المللی ، به سرنگونی هواپیما با موشک های سپاه پاسداران اعتراف کرد.

پس از تشدید پرونده و اعتراض به کار سپاه در داخل ایران و همچنین در اوکراین و کانادا ، اخباری درباره آزار و اذیت خانواده قربانیان منتشر شد.

این موضوعی است که در گزارش آنیس کالامارد ، گزارشگر ویژه سازمان ملل ، دراسفندماه سال گذشته نیز ذکر شد.