حادثه نطنز
افشای جزئیاتی از خسارت‌های حادثه نطنز

افشای جزئیاتی از خسارت‌های حادثه نطنز، زاکانی ، رئیس مرکز تحقیقات مجلس: در آخرین حادثه ، چند هزار سانتریفیوژ از رده خارج شد!‌

افشای جزئیاتی از خسارت‌های حادثه نطنز

زاکانی ، رئیس مرکز تحقیقات مجلس: در آخرین حادثه ، چند هزار سانتریفیوژ از رده خارج شد!‌

بعضی از قسمتهای این مرکز برای تعمیر به خارج از کشور ارسال می شود و این قطعات با 300 پوند مواد منفجره بازگردانده می شوند و سیستم امنیتی توجهی نمی کند.

اخیراً ، نمایندگان از برخی امکانات بازدید کرده اند. آنها پس از بازدید از میزان خسارت ، خون گریه کردند. بخشی از تأسیسات کاملاً بسته و تخریب شد.

در نطنز چند هزار سانتریفیوژ و عمده امکانات غنی‌سازی از بین رفت

علی رضا زاکانی ، رئیس مرکزپژوهش‌های مجلس ، گفت که “چندین هزار” سانتریفیوژ و “بیشتر تأسیسات غنی سازی کشور” در حادثه روز یکشنبه در سایت هسته ای نطنز ایران آسیب دیدند و از بین رفتند.

زاکانی در یک مصاحبه تلویزیونی با تلویزیون دولتی در مورد موضوع نفوذ به تأسیسات هسته ای ایران خاطرنشان کرد که “یک مجموعه پرظرفیت” که برای تعمیر به خارج از کشور منتقل شد با “300 پوند” مواد منفجره بازگردانده شد. اما سیستم امنیتی جمهوری اسلامی به آن توجهی نکرد.

معاون تأیید کرد که “بیشتر” تاسیسات غنی سازی کشور و همچنین “چندین هزار سانتریفیوژ” پس از حادثه دوم نطنز از بین رفته است. وی همچنین گفت که مواد منفجره در “مطب دارای تجهیزات حساس” در تاسیسات هسته ای نطنز جاسازی شده بود.