هوادار رژیم ایران
عکس بایگانی

رسانه های آذربایجان از دستگیری یک آخوند “هوادار رژیم ایران” در این کشور توسط نیروهای پلیس و وزارت اطلاعات خبر دادند.

پایگاه خبری نزدیک به دولت جمهوری آذربایجان “ویرتوال آز” گزارش داد که شب دیروز، دوشنبه ۳ آبان، نیروهای امنیتی “اهل‌ایمان رستم‌اف”، روحانی مسجد “حاجی جواد” در باکو را دستگیر کردند.

در روزهای اخیر نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات آذربایجان بیش پنج روحانی تحصیل‌کرده در شهر قم را دستگیر و بازجویی کرده بودند.

اهل‌ایمان رستم‌اف، روحانی مسجد حاجی جواد در باکومنابع آگاه اعلام کردند که روحانیون دستگیر شده همگی از اتباع آذربایجان هستند و نیروهای اطلاعاتی پس از بازجویی آنها را آزاد کردند.

این منابع می افزایند که وزارت اطلاعات آذربایجان سردار بابایف روحانی را بازداشت کرده و علیه وی به اتهام خیانت به وطن پرونده تشکیل داده است.

رسانه ها اشاره کردند که روحانی “هوادار رژیم ایران” سردار بابایف، مدیرمسئول سایت تبلیغات مذهبی و سیاسی “مائده” است که همراه با وب سایت های “شیعه” و “اهل‌البیت” و چندین کانال یوتیوب که با هدف “ترویج ایدئولوژی رژیم جمهوری اسلامی” در ۱ آبان ماه مسدود شده بودند.

اما نه رسانه های آذربایجانی و نه وزارت اطلاعات به جزئیات دیگری در مورد سردار بابایف اشاره نکردند و هیچ اطلاعاتی از اقدامات وی پس از تحقیقات و آزادی وی منتشر نشد.