صفحه توییتر

پس از تنش بین تهران و باکو، رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه ای صفحه توییتر را به زبان ترکی آذربایجانی راه اندازی کرد.

همزمان با مسدود شدن برخی چند وبسایت مذهبی شیعه نزدیک به جمهوری اسلامی در آذربایجان، حساب جدید توئیتر رهبر جمهوری اسلامی، به زبان ترکی آذربایجانی راه اندازی شد.

نه وزارت امور خارجه و نه دفتر خامنه ای هدف از راه اندازی توییتر رهبر به زبان رسمی جمهوری آذربایجان، ترکی آذربایجانی را توضیح ندادند.

تحلیلگران سیاسی اعلام کرده اند که هدف از راه اندازی صفحه توییتر خامنه‌ای به زبان آذربایجانی واکنش به تصمیم آذربایجان برای مسدود کردن وبسایت مذهبی شیعه نزدیک به جمهوری اسلامی است.

شایان ذکر است که دیروز، شنبه ۱ آبان، تعدادی از روزنامه نگاران و سایت های خبری در جمهوری آذربایجان اعلام کرده اند که بسیاری از وبسایت مذهبی شیعه متعلق به ایران قابل دسترسی نیستند.

به گزارش سایت های خبری، وب سایت های “شیعه” و “اهل‌البیت” و چندین کانال یوتیوب که با هدف “ترویج ایدئولوژی رژیم جمهوری اسلامی” راه اندازی شده بود، مسدود شده بودند. و مقامات جمهوری آذربایجان دلیل بسته شدن این وبسایت ها را توضیح نداده اند.

حساب جدید خامنه ای روز شنبه، ۱ آبان، اولین توییتی را منتشر کرد و در آن عبارت «بسم الله الرحمن الرحیم» را به زبان ترکی آذربایجانی نوشت.