سلاح‌های تروریستی

رسانه های محلی جمهوری اسلامی، پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت، گزارش دادند که محموله سلاح‌های تروریستی برای عملیات تروریستی در استان ایلام، غرب ایران، کشف شده است.

به گفته سپاه پاسداران انقلاب ایلام، این اسلحه ها از گروهی تهیه شده بود که قصد داشتند در آستانه انتخابات عملیات تروریستی را انجام دهند.

شب گذشته، پنجشنبه، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام از توقیف محموله‌‌ای از ۵۰ قبضه “کلت ویژه عملیات‌های تروریستی” و ۱۰ قبضه کلاشینکف‌ به کشور با هدف انجام عملیات تروریستی در آستانه انتخابات خبر داد.

  • رد وقوع و درستی آن خبر

روابط عمومی سپاه پاسداران ایلام زمان و مکان دقیق شناسایی و واردکنندگان این محموله سلاح‌های تروریستی و رابطه آنها با عملیات تروریستی مشخص نشده است.

اما فقط ذکر شد که این اقدام در “ارتفاعات سخت گذر منطقه مأموریت سپاه پاسداران ایران در غرب کشور طی دو عملیات انجام شده است.

شایان ذکر است که در ۴ اردیبهشت، سپاه پاسداران اعلام كرد كه یک گروه تروریستی را كه قصد عملیات خرابکارانه در سیستان و بلوچستان داشت منهدم  و مقداری سلاح و مهمات را پیدا كرده است.

از سوی دیگر، بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران سیاسی و رسانه های محلی درستی این خبر را انکار می کنند؛ زیرا آنها انتشار چنین اخباری، به ویژه در مناسبتهای خاص، را بهانه ای برای افزایش امنیتی کردن می دانند.