ناوگان پنجم

پیشتر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از توقیف محموله موشک، سلاح و مهمات قاچاق از یک کشتی بدون تابعیت در آبهای بین المللی در شمال دریای عرب خبر داد.

ناوگان در بیانیه ای گفت که رزمناو موشکی هدایت شونده رزم‌ناو یو.اس.اس مونتری یک محموله غیرقانونی اسلحه در کشتی ناشناخته در دریای عرب را توقیف کرد.

در این بیانیه تأکید شده است که این محموله تسلیحاتی شامل ده ها موشک هدایت شونده ضد تانک ساخت روسیه، هزاران تفنگ تهاجمی نوع ۵۶ چینی، صدها مسلسل پی.کی.ام، تفنگهای تک‌تیرانداز، نارنجک‌اندازهای دوش‌ پرتاب، علاوه بر قطعات لیزر پیشرفته است.

پس از توقیف اين کشتی حامل موشک و سلاح قاچاق در دریای عرب توسط ناوگان پنجم آمریکا، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان می دهد این کشتی از ایران آمده و هدف آن مسلح کردن حوثی های یمن است.

  • تلاش برای پایان دادن جنگ در یمن 

این مقام آمریکایی امروز، یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، تأیید کرد که این اقدام برخلاف تحریمهای تسلیحاتی وضع شده توسط سازمان ملل، است.

شایان ذکر است که نمایندگی ایران در سازمان ملل به تماس هایی که خواستار اظهار نظر در این زمینه بودند، پاسخ نداد.

 مقام پنتاگون تاکید کرد که در آن دولت آمریکا تلاش های خود را برای پایان دادن به جنگ در یمن شدت افزوده است؛ اما حجم بزرگ سلاح در این محموله نشان دهنده که این جنگ ممکن است همچنان به طول بکشد.