سیستان‌ و ‌بلوچستان
اعتصاب در چند شهر استان سیستان‌ و ‌بلوچستان

اعتصاب در چند شهر استان سیستان‌ و ‌بلوچستان، پس از یک روز تنش و درگیری در سراوان در اعتراض به کشته شدن چندین سوخت‌بَر سوخت بر توسط سپاه پاسداران ، گزارش ها حاکی از اعتصاب و تعطیلی اصناف در چندین شهر سیستان و بلوچستان در اعتراض به خشونت است.

اعتصاب در چند شهر استان سیستان‌ و ‌بلوچستان

پس از یک روز تنش و درگیری در سراوان در اعتراض به کشته شدن چندین سوخت‌بَر سوخت بر توسط سپاه پاسداران ، گزارش ها حاکی از اعتصاب و تعطیلی اصناف در چندین شهر سیستان و بلوچستان در اعتراض به خشونت است.

چندین فیلم در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن اعتراض به سرکوب افرادی که روز سه شنبه ، 5 بهمن در مقابلساختمان فرمانداری این شهر تجمع کرده بودند ، تعطیلی فروشگاه ها و بازارهای شهر سراوان را نشان می داد.

حساب اینستاگرام رصد بلوچستان همچنین از اعتصاب در دزاپ در اعتراض به کشتار فروشندگان سوخت توسط سپاه پاسداران و سرکوب مردم سراوان خبر داد.

کشته شدن “10 نفر” و زخمی شدن 5 نفر از سوخت‌بران

براساس این گزارش ، “نیروهای ویژه در مقابل بازار مشترک تجمع کرده اند و برخی منابع از گشت زنی در بازار خبر داده اند.”

و کانال تلگرامی رصد بلوچستان نوشت که “ماموران امنیتی در شهر سراوان اجازه ورود و خروج به شهروندان را نمی دهند و جو در شهرهای سیستان و بلوچستان بسیار ناپایدار و بسیار امنیتی است.”

روز ، دوشنبه ، خبرگزاری ایران گزارش داد که در اثر تیراندازی سپاه پاسداران به گروهی از سوخت‌بران در مناطق مرزی سراوان ، حداقل دو غیرنظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

منابع خبری دیگر از کشته شدن “10 نفر” و زخمی شدن 5 نفر از سوخت‌بران خبر دادند.