ویروس جهش‌یافته در ایران
شناسایی ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش‌یافته در ایران

شناسایی ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش‌یافته در ایران، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران اعلام کرد که 112 نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و هشت نفر بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۱۱۲ مبتلا به ویروس جهش‌یافته در ایران

علیرضا رئیسی روز چهارشنبه ، هفتم اسفند ماه گفت که 13 مورد جدید ویروس جهش‌یافته کرونا در کشور شناسایی شده است که از این تعداد 5 مورد در تهران ، هفت مورد در هرمزگان و یک مورد در آذربایجان غربی است.

در روزهای اخیر چندین مورد برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس جدید از جمله استانهای خوزستان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ، گیلان ، هرمزگان و اصفهان منتشر شده است.

وزیر بهداشت ایران قبلاً تأیید کرده است که ویروس جدید به طور گسترده در سراسر کشور گسترش یافته است.

ویروس جهش‌یافته در استان هاى ایران

با این حال ، وضعیت کرونا در منطقه خوزستان هنوز نگران کننده تر از سایر استانها است ، به ویژه با توجه به گسترش گسترده ویروس جهش یافته ، و برخی از مقامات پزشکی در این استان طی روزهای گذشته بارها خواستار قرنطینه شده اند.

فرهاد سلطانی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، با بیان اینکه در بیمارستان های اهواز کمبود پرستار و تکمیل تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان های اهواز وجود دارد ، افزود: همچنین چند تخت عادی خالی نیز وجود دارد .

ویروس جهش یافته کرونا در اواخر دی‌ماه سال جاری در بریتانیا شناسایی شد و وزیر بهداشت ایران در تاریخ ۱۶ بهمن ماه اعلام کرد که اولین مورد ویروس در کشور شناسایی شده است.