‌نماینده مجلس شورای اسلامی: شهروندان ما مانند کودکان هستند، و نمی توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند

 شبکه‌های اجتماعی / کمیته فیلترینگ ایران دستور حذف اپلیکیشن پیام‌رسان “سیگنال” از فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی مانند بازار، سیبچه، سیب‌اپ و مایکت، را صادر کرده و دسترسی کاربران ایرانی به آن را محدود کرده است.

پیام‌رسان سیگنال طی روزهای اخیر پس از تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی واتس‌اپ در ایران و بسیاری از کشورهای جهان مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

شهروندان ما مانند کودکان هستند، و نمی توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند

حمایت از پیام‌رسان داخلی

شایان ذکر است که ایران تاکنون اکثر برنامه های رسانه های اجتماعی مانند تلگرام و شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام را مسدود کرده است.

علیرغم اینکه حذف سیگنال از فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی، بسیاری از کاربران ایرانی هنوز می گویند که می توانند از طریق گوگل پلی به آن دسترسی داشته و بارگیری کنند.

از سوی دیگر،‌ نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، محمدتقی نقدعلی، شهروندان را به کودکانی تشبیه کرد که نمی دانند چگونه از چیزها و شبکه‌های اجتماعی به درستی استفاده کنند.

قانون تنظیم سایت‌های شبکه‌های اجتماعی

نقدعلی همچنین در مصاحبه ای با خبرگزاری “انتخاب”، از حضور مقامات در شبکه های اجتماعی دفاع کرد و گفت: «ورود مقامات به شبکه های اجتماعی مطابق با اهداف رژیم است».

اظهارات نماینده شورا در حالی بود که شبکه های اجتماعی مانند توییتر، سیکنال، فیسبوک و دیگران در ایران مسدود شده اند.

شایان ذکر است که در آگوست گذشته، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران لایحه ای را تحت عنوان “تنظیم سایت های شبکه‌های اجتماعی” ارائه دادند.

این قانون شامل استفاده از برنامه های پیام‌رسان داخلی به جای رسانه‌های اجتماعی خارجی است. همچنین قانون تحریم شامل جریمه نقدی و مجازات زندان به دلیل نقض این قانون است.