واکسن روسی

عالیجناب کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو، پایتخت روسیه، در بیانیه ای اعلام کرد که دومین محموله واکسن روسی “اسپوتنیک‌وی” فردا جمعه، ۲۵ بهمن، وارد ایران می شود.

اظهارات سفیر جمهوری اسلامی در جریان سفر محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران، به مسکو صورت گرفت.

جلالی تأیید کرد که پروژه واکسیناسیون در ایران به زودی آغاز می شود و تاریخ تحویل محموله دوم این واکسن به ایران را اعلام کرد.

وی همچنین تصریح کرد که مذاکرات خوبی بین وزارت بهداشت ایران و همتای روسی آنها برای افزایش همکاری در بخش پزشکی بین دو کشور وجود دارد.

سفیر ایران تأکید کرد که این همکاری نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور در زمینه بهداشت و پزشکی خواهد بود.

وی نشان داد: «به زودی کار تولید واکسن روسی در ایران آغاز می شود و کارها زودتر از آنچه تصور می کردیم پیشرفت می کنند و در آینده نزدیک تولید مشترک با روسیه در ایران خواهیم داشت».

جلالی افزود: «طبق وعده طرف روسی، وزارت بهداشت روسیه به ما اطلاع داد كه محموله دوم روز پنجشنبه آماده می شود و می توانیم روز جمعه آن را در ایران تحویل بگیریم».

شایان ذکر است که در پنجشنبه گذشته، ۱۶ بهمن، اولین محموله واکسن کرونا روسی “اسپوتنیک‌وی” به ایران ارسال شد و حاوی ۵۰۰ هزار دوز بود و واکسیناسیون با آن سه شنبه گذشته آغاز شد.

این واکسیناسیون به صورت مستقیم از تلویزیون و با حضور تعدادی از مسوولان بهداشت کشور پخش شد و پارسا نمکی، پسر وزیر بهداشت ایران سعید نمکی، اولین دوز واکسن را دریافت کرد.