اورانیوم فلزی
واکنش روسیه به تولید اورانیوم فلزی در نطنز

واکنش روسیه به تولید اورانیوم فلزی در نطنز: ایران مسئولیت‌پذیرباشد، معاون وزیر خارجه روسیه تولید اورانیوم فلزی در ایران را باعث بدبینی به وضعیت برجام توصیف کرد و خواستار “رویکرد مسئولانه” جمهوری اسلامی شد.

واکنش روسیه به تولید اورانیوم فلزی در نطنز

معاون وزیر خارجه روسیه تولید اورانیوم فلزی در ایران را باعث بدبینی به وضعیت برجام توصیف کرد و خواستار “رویکرد مسئولانه” جمهوری اسلامی شد.

به گزارش اسپوتنیک ، سرگئی ریابکوف این گام را به عنوان نشانه اقدامات بعدی احتمالی ایران برای «عدم تحمل» شرایط فعلی توصیف کرد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در مورد برجام ، تأکید کرد که شروع تولید اورانیوم فلزی منجر به خوش بینی نمی شود.

روسیه خواستار خویشتن‌داری تهران شد

به گفته ریابکوف ، اگرچه روسیه منطق اقدامات ایران را درک می کند ، اما مقامات جمهوری اسلامی را به “خویشتنداری و رویکرد مسئولانه” فرا می خواند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی محرمانه به اعضای خود گفت كه ایران بر خلاف توافق هسته ای تولید اورانیوم فلزی را آغاز كرد و پس از نصب تجهیزات جدید در سایت نطنز ، مقدار كمی مواد تولید می كرد.

این یک نقض برنامه برجام است و ایران در برجام متعهد شده است که 15 سال تحقیق و توسعه اورانیوم انجام ندهد.

اظهارات آقای ریابکوف در پاسخ به گزارش روز چهارشنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تأیید تولید 3.6 گرم اورانیوم فلزی در کارخانه ای در ایران است.

ایران پیش از این قصد خود را برای تولید اورانیوم فلزی که برای ساخت بمب هسته ای نیز استفاده می شود ، اعلام کرده بود. فرانسه ، آلمان و انگلیس در بیانیه مشترکی در ۲۷ دی اعلام کردند که جمهوری اسلامی می خواهد توافق برجام را “حفظ” کند. باید بلافاصله تولید اورانیوم فلزی را متوقف کند