کیمیا علیزاده
کیمیا علیزاده رسما پناهنده آلمان شد

کیمیا علیزاده رسما پناهنده آلمان شد، کیمیا علیزاده ، تنها مدال آور ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک ، رسماً پناهندگی آلمان را دریافت کرد. به زودی ، یک دختر 22 ساله تکواندوی ایرانی که یک سال پیش ایران را به مقصد هلند ترک کرد ، از درخواست پناهندگی خود در آلمان مطلع شد و مشخص شد که وی قصد بازگشت به کشور را ندارد.

کیمیا علیزاده رسما پناهنده آلمان شد

تنها مدال آور ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک ، رسماً پناهندگی آلمان را دریافت کرد. به زودی ، یک دختر 22 ساله تکواندوی ایرانی که یک سال پیش ایران را به مقصد هلند ترک کرد ، از درخواست پناهندگی خود در آلمان مطلع شد و مشخص شد که وی قصد بازگشت به کشور را ندارد.

با این حال ، هنگامی که او هلند را به مقصد آلمان ترک کرد ، گفته شد که او به دلیل طولانی بودن مراحل پناهندگی ، بازی های المپیک توکیو را از دست داده و باید در مورد المپیک آینده فکر کند. البته در ایران نیز این امید وجود داشت که کیمیا تصمیم خود برای پناهندگی و بازگشت به کشور را کنار بگذارد.

مسئولان رده‌بالای ورزش ایران تا یک ماه پیش این خوش بینی را می دیدند ، اما اکنون با تصویب دولت آلمان ، پناهندگی وی به طور رسمی پذیرفته شده است و از همه مهمتر ، او می تواند خوش شانس باشد که ظرف چند روز سهمیه المپیک توکیو را بدست آورد.

کیمیا علیزاده تنها زن ایرانی مدال‌آور المپیک پناهندگی آلمان را دریافت کرد

کیمیا علیزاده پیش از این در هفده سالگی به عنوان عضوی از تیم ملی تکواندوی ایران وارد المپیک ریو شده بود و توانست در آن رقابت ها مدال برنز را بدست آورد. یک اتفاق تاریخی و بی سابقه در ورزش بانوان ایران.

با این وجود ، تقریباً دو سال بعد ، علیزاده به آلمان گریخت و تقاضای پناهندگی کرد. و او بیانیه جنجالی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد مبنی بر اینکه دیگر به ایران برنخواهد گشت و از این پس سعی دارد با پرچم آلمان در مسابقات بین المللی شرکت کند.