افتتاح ۶۱ طرح در مناطق آزاد تجاری و صنعتی در ۶ استان

امروز پنجشنبه ۱۴ ژانویه، تحت حمایت حسن روحانی رئیس جمهور ایران، ۶۰ پروژه ملی در زمینه تجارت و صنعت در مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در شش استان افتتاح شد.

روحانی در مراسم افتتاحیه در استانهای هرمزگان، گیلان، بوشهر، قم و استانهای آذربایجان شرقی و مرکزی گفت: «بسیار خوشحالیم که از افتتاح های مهم در این مناطق آزاد شاهد بودیم. این ۶۱ طرح ۹ هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه دارد و حدود ۳۲۰۰ شغل را فراهم می کند».

رئیس جمهور اضافه کرد: «از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهم که در پیش نویس قانون جدید بودجه به مناطق آزاد کشور توجه کنند و امتیازات مناطق آزاد را کاهش ندهند. زیرا این به نفع ما نیست و منجر به سرمایه ‌گذاری در کشورهای دیگر به جای ایران می شود».

افتتاح ۶۱ طرح در مناطق آزاد تجاری و صنعتی در ۶ استان

در حالی که طرح هایی در جزیره کیش و دو پروژه صنعتی در منطقه ویژه پارس جنوبی و همچنین واحدهای تولید فولاد و چهار واحد صنعتی دیگر در منطقه اقتصادی سلفچگان” جنوب پایتخت تهران هستند.

علاوه بر این، پروژه های ساخت قطعات الکترونیکی هواپیماها، شوینده ها و محصولات بهداشتی در سهلان و سه طرح زیرساختی تدارکاتی و صنعتی در منطقه کاوه، جنوب تهران آغاز شد.

دبیرکل سازمان ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری در این مراسم که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت که این پروژه ها شامل یک پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و ۲۷ پروژه اقتصادی و زیربنایی در منطقه قشم در جنوب ایران است.

وی همچنین افزود که طرح های نو شامل ۴ پروژه ساخت اسکله و ۱۵ پروژه زیربنایی و صنعتی در منطقه انزلی در شمال کشور است.