خطر اعدام پنج زندانی
خطر اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان

خطر اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان، يک وکیل دادگستری در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتقال پنج تن از محکومین به اعدام به بخش قرنطینه زندان در زندان زاهدان و عدم اطلاع از وضعیت موکلان وی ، نشان داد که دو نفر از این افراد موکل وی هستند.

خطر اعدام پنج زندانی در زندان زاهدان

يک وکیل دادگستری در سیستان و بلوچستان با اشاره به انتقال پنج تن از محکومین به اعدام به بخش قرنطینه زندان در زندان زاهدان و عدم اطلاع از وضعیت موکلان وی ، نشان داد که دو نفر از این افراد موکل وی هستند.

روز جمعه ، ۱۸ دسامبر ، محمد ریده فقیهی ، با اشاره به تلاش برای آماده شدن برای دادرسی مجدد در دیوان عالی کشور ، نگرانی خود را در مورد اجرای احکام اعدام برای موکلانش ، الیاس قلندرزهی و حسن دهواری ، قبل از تمدید قانونی ابراز کرد.

وی همچنین گفت که تلاش‌های او برایبرقراری ارتباط با آنها در این مدت به نتیجه نرسیده و با توجه به دریافت اخباری مبنی بر انتقال پنج زندانی به قرنطینه زندان زاهدان جهت اجرای حکم احتمال می‌دهد، الیاس قلندرزهی و حسن دهواری دو نفر از این زندانیان باشند.

این دو شهروند بلوچ توسط اداره اطلاعات در سراوان دستگیر شدند

این دو شهروند بلوچ در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۳ توسط اداره اطلاعات در سراوان دستگیر شدند.، در این مدت ، آنها ادعا را رد كردند و گفتند كه آنها فقط به خاطر فعالیت سیاسی سایر بستگان یا اعضای خانواده بوده و آنها را مجبور به بازگشت به كشور یا توقف فعالیت های خود كرده اند. شخصیت های گروگان ها دستگیر و سپس به اعدام محکوم شدند.

روز جمعه ، وکیل مصطفی نیلی از اعدام قریب الوقوع جاوید دهقان خلد در زندان زاهدان خبر داد. آقای نيلی در توییتر خود نوشت که به خانواده وی اطلاع داده شده است که برای دیدار آخر به زندان خواهند رفت.