آلودگی هوا به میزان خطر در تهران و تعدادی از استانهای ایران میرسد

شرکت نظارت بر کیفیت هوای تهران اعلام کرد که میزان آلودگی هوا در پایتخت و تعدادی از شهرهای ایران به سطح خطر رسیده است.

این شرکت در بیانیه خود نشان داد که میزان آلودگی هوا به ۱۵۳  میکروگرم بر مترمکعب رسیده است، و اظهار داشت که این امر خطری برای تمام اقشار جامعه به ویژه افراد مسن است.

تولیدکنندگان موتورسیکلت در حال مبارزه با قانون هوای پاک 

بیانیه ای شرکت نیز افزود شده است كه سطح آلودگی هوا در برخی از مناطق تهران به ۱۷۶  میکروگرم بر مترمکعب رسیده و از افراد مسن، كودكان و بیماران قلبی و ریوی خواسته شده تا از خانه بیرون نروند.

به نوبه خود، سازمان هواشناسی ملی ایران هشدار داد كه آلودگی تا پنجشنبه ۱۴ ژانویه در ده شهر از جمله تهران ادامه خواهد داشت.

با وجود همه این هشدارها از شرکت نظارت بر کیفیت هوای تهران و سازمان هواشناسی ملی ایران، تولیدکنندگان موتورسیکلت ایرانی به شدت به دنبال تأخیر در اجرای قانون هوای پاک هستند.

آلودگی هوا به میزان خطر در تهران و تعدادی از استانهای ایران میرسد

ایران آزمایشگاه تست آلایندگی یورو۵ را ندارد

همانطور که ماده ۴ از قانون هوای پاک مصوب سال ۲۰۱۷ مقرر کرده است که کلیه وسایل نقلیه باید به استانداردهای بین المللی به ویژه یورو۵ ارتقا یابند.

و بر این اساس، صنعت موتورسیکلت محلی باید از ابتدای سال ۲۰۲۱ با استاندارد یورو۵ وارد بازار موتورسیکلت در ایران شود.

شایان ذکر است که در دسامبر گذشته علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت ایران، نامه ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، خواستار تعویق چهار ساله در ارتقای سطح موتورسیکلت ها به یورو۵ شده است.

اما عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، و فعالان محیط زیست در ایران با درخواست  وزیر صنعت مخالفت کردند.

بیانیه وزارت صنعت اعلام کرد که یکی از مهمترین دلایل درخواست تاخیر در ارتقای استاندارد موتورسیکلت ها به یورو۵، نبود آزمایشگاه برای تست آلایندگی یورو۵ در ایران است.