مزرعه بیت ‌کوین چین در ایران تعطیل شد

تعطیلی مزارع بیت کوین در ایران – مقامات ایرانی دستور تعلیق موقت فعالیت های یک کارخانه بزرگ استخراج رمز ارزها شده در جنوب شرقی کشور را صادر کرده اند

پرس تی وی روز چهارشنبه به نقل از شرکت دولتی برق ایران (توانیر) اظهار داشت که تمام مزارع استخراج ارز رمزنگاری شده ، از جمله یک واحد عمده در شهر رفسنجان که توسط یک شرکت سرمایه گذاری چینی-ایرانی اداره می شود ، متوقف شده اند تا از قطع برق بیشتر در شهرهای بزرگ جلوگیری کنند.

معاون رئیس شرکت برق ، غلامعلی رخشانیمهر اظهار داشت که مزرعه رمز ارز در رفسنجان با پرداخت هزینه بالاتر برای برق مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتال به طور قانونی فعالیت می کرد.

اعلامیه شرکت برق پس از یک ویدیویی منتشر شد که به صورت ویروسی در شبکه های اجتماعی پخش میشد ، صحنه های داخلی کارخانه استخراج ارز در رفسنجان را نشان می داد ،که یک کارمند چینی در مورد ده ها هزار دستگاه استخراج معدن در این مرکز صحبت می کند.

مزرعه بیت‌کوین چین در ایران تعطیل شد

مقامات محلی در استان کرمان گفتند که این مزرعه ١٧٥ مگاوات در ساعت برق از مجموع ۶۰۰ مگاوات ساعت مصرف می کند.

و هفته گذشته ، مقامات وزارت انرژی گفتند که آنها به برق کارگران مزرعه بیت کوین برای رعایت تعهدات قراردادی خود ادامه می دهند.

علاوه بر اینكه خانواده ها را ترغیب می كنند برای جلوگیری از توقف عملیات در نیروگاه ها ، از مصرف گاز كم كنند.

دولت همچنین مبلغ 200 میلیون ریال (800 دلار) برای هرگونه اطلاعات در مورد استفاده غیرقانونی از برق برای استخراج بیت کوین پیشنهاد داده است.

رابطه بیت کوین ایرانی در تحریم های آمریکا

بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که ارزهای دیجیتال ، به ویژه بیت کوین ، می تواند به ایران در تحریم های آمریکا کمک کند.

براساس وب سایت نیویورک تایمز ، علی رغم غیرقابل پیش بینی بودن نمودار قیمت ورشد بیت کوین ، در “جنگ اقتصادی” بین واشنگتن و تهران بسیار مهم شده است.