افزایش قیمت ها

دولت ایران تولیدکنندگان را برای افزایش قیمت ها در بازارهایی که هنوز با رکود و کاهش شدید فروش به دلیل قیمتهای بالا روبرو هستند، باز گذاشت.

در روزهای پایانی دولت دوازدهم، بازار کالاهای مردم همچنان به دلیل بی توجهی مسئولان به وضعیت و شرکت هایی که آزادانه در افزایش قیمت محصولات خود عمل می کنند، با تنش قیمتی روبرو است.

طی ماه گذشته قیمت کالاهای اساسی در همه بازارهای ایران بدون هیچ گونه کنترلی از سوی دولت افزایش یافته است و مردم همچنان کالاهای مصرفی گران قیمت را مشاهده می کنند.

گزارش های بازار نشان داده است که کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی قیمت محصولات خود را چندین برابر افزایش داده اند، به طوری که هر قوطی رب گوجه ۸۰۰ گرمی از ۱۸ هزار به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته است.

گزارش ها همچنین نشان می دهد که برنج ایرانی هر روز با قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسد و برخی از شهروندان اشاره کردند که برنج در فروشگاه ها و بازارها موجود نیست.

علاوه بر کالاهای ذکر شده، مردم ایران گفتند که قیمت حبوبات همچنین افزود به نحوی که قیمت اکثر حبوبات ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قیمت یک کیلو لوبیا چوتی به ۴۲ هزار تومان، یک کیلو لوبیا قرمز به ۳۲ هزار تومان و یک کیلو لپه به ۳۷ هزار تومان در عمده فروشی ها رسید.