خامنه‌ای مسئول

پس از مرگ ۵۴۲ نفر بر اثر کرونا، رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، محمدرضا ظفرقندی، اظهار داشت که ممکن است خامنه‌ای مسئول آن فاجعه باشد.

مدیرعامل سازمان نظام پزشکی ایران، اظهار داشت که مرگ ۵۴۲ نفر فقط در یک روز، یکشنبه ۱۷ مرداد، ناشی از سیاست‌ گذاری‌های غلط و کوتاهی در تهیه واکسن است.

ظفرقندی خواستار پاسخگویی کسانی شد که برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند و گفت: «رکوردها در موارد ابتلا شکسته شده و آمار مرگ و میر رو به  افزایش است».

وی افزود که ایران در حال حاضر از نظر واکسیناسیون از جهان عقب مانده است، در حالی که حداقل فایده این واکسن این است که می تواند از افزایش مرگ و میر جلوگیری کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی علی خامنه‌ای مسئول مرگ ده‌ها هزار نفر است زیرا او تصمیم گیرنده ممنوعیت واردات واکسن ساخت انگلیس و آمریکا را صادر کرد.

شایان ذکر است که خامنه ای روز ۱۹ بهمن ۹۹  به صراحت اعلام کرد  که واردات واکسن کرونای ساخت آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است.

مقامات وزارت بهداشت همچنین از واردات واکسن از چین و روسیه و ساخت واکسن های محلی خبر دادند اما با رسیدن موج پنجم به اوج خود، روسیه و چین به وعده خود عمل نکردند.