تظاهرات تهران

دیشب، دوشنبه ۴ تیر، رسانه های ایرانی خبر دادند که همزمان با تظاهرات تهران قیمت گوشت مرغ افزایش یافته و قیمت هر کیلو به ۴۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ دو هفته پیش از ۳۳ تا ۳۷ هزار تومان بود اما گزارش ها حاکی از این است که این قیمت ها به ۴۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

برخی از شهروندان اظهار داشتند كه فروشندگان مرغ و صاحبان مغازه ها از قیام مردم پایتخت برای حمایت از خوزستان سوء استفاده كرده و قیمت مرغ را افزایش دادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز در گزارش میدانی خود نوشت قیمت هر کیلو مرغ امروز، دوشنبه، بین ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان بود.

گزارش خبرگزاری دولتی افزود که عرضه و فروش مرغ تنظیم بازاری محدود به میادین میوه و تره بار و برخی از خرده‌ فروشی‌ها شده است.

شهروندان پایتخت روز گذشته تظاهرات اعتراضی ترتیب داده بودند و در آن دولت و رهبر جمهوری اسلامی را محكوم كردند و خواستار رسیدگی به خواسته های مردم خوزستان شدند.

از جمله شعارهایی که در اعتراضات تهران سر داده شد “مرگ بر دیکتاتور”، “خامنه‌ای حیا کن مملکتو رها کن”، “از خوزستان تا تهران، جانم برای ایران” و “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” بود.