نهاد عفو بین ‌الملل با آغاز سال ۱۴۰۰ خورشیدی،‌ خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد

نهاد عفو بین ‌الملل با آغاز سال ۱۴۰۰ خورشیدی،‌ خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد، عفو بین الملل با انتشار اسامی و عکس های برخی از زندانیان سیاسی در ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی ، فعالان دانشجویی ، فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان از زندان های ایران شده است.

 آزادی زندانیان سیاسی 

عفو بین الملل با انتشار اسامی و عکس های برخی از زندانیان سیاسی در ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی ، فعالان دانشجویی ، فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان از زندان های ایران شده است.

روزهای گذشته و با آغاز سال ۱۴۰۰ خورشیدی ، سازمان عفو ​​بین الملل از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است زندانیان سیاسی ، از جمله مژگان کاووسی ، نویسنده و کارگردان مستند ، سهیل عربی ، زندانی سیاسی و محمد علی عموری ، فعال حقوق فرهنگی و یکی از جامعه اقلیت عرب اهوازی، “صبا کردافشاری و یاسمین آریانی ، مدافعان حقوق زنان” ، “آتنا داامی ، مدافع حقوق بشر” ، “علی یونسی ، یک فعال دانشجویی” و “اسماعیل عبدی ، مدافع” حقوق معلمان” را بلا فاصله آزاد کنند.

این سازمان حقوق بشر می گوید که سهیل عربی ، زندانی سیاسی و محمد علی عموری ، فعال حقوق بشر فرهنگی ، این تعطیلات نوروزی را در یک زندان ناعادلانه می گذرانند ، “آنها سالها در زندان بودند و توسط مقامات تحت شکنجه قرار گرفتند.سایر رفتارهای بی‌رحمانه و غیرانسانی» قرار گرفته‌اند.

عفو بین الملل خواستار آزادی آتنا دائمی

عفو بین الملل خواستار آزادی آتنا دائمی ، فعال حقوق بشر است که طی روزهای گذشته از زندان اوین به زندان لاکان رشت منتقل شده است. “برخورد وحشیانه مقامات ایرانی با آتنا دائمی نمونه تلخی از مظلومیت کسانی است که به دنبال تحقیق ایرانی عاری ازظلم فعالیت می‌کنند

این سازمان همچنین در مورد مدافعان حقوق زنان ، صبا کردافشاری و یاسمن آریانی می گوید که این زندانیان سیاسی در حالی نوروز ۱۴۰۰ خورشیدی را در زندان سپری می کنند.