رافائل گروسی
رافائل گروسی: توافق هسته‌ای قدیم با ایران مرده است

رافائل گروسی: توافق هسته‌ای قدیم با ایران مرده است، مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی ، دوشنبه 22 مارس 2021 ، با بیان این‌که توافق هسته ای قدیمی با ایران را تأیید کرد و تأکید کرد که تنها راه پیش رو امضای توافق نامه جدید در این زمینه است.

 توافق هسته‌ای قدیم با ایران مرده است

مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی ، دوشنبه 22 مارس 2021 ، با بیان این‌که توافق هسته ای قدیمی با ایران را تأیید کرد و تأکید کرد که تنها راه پیش رو امضای توافق نامه جدید در این زمینه است.

با ادامه تلاش ها ، از جمله توسط کشورهای اروپایی ، برای احیای توافق هسته ای با ایران ، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که نقض مکرر تعهدات هسته ای تهران بازگشت به توافق هسته ای قبلی را غیرممکن می کند.

روزنامه اسپانیایی ال پائیس به نقل از رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت که وی معتقد است توافق هسته ای قدیمی با ایران مرده است و تنها راه پیش رو دستیابی به توافق جدید است.

مقامات ایرانی از حد قابل قبول برای غنی سازی اورانیوم فراتر رفته اند

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی “استفاده از موضوع بازرسی تأسیسات هسته ای را به عنوان وسیله فشار بر ایران قبول نمی کند”.

گروسی تأکید کرد که مقامات ایرانی از حد قابل قبول برای غنی سازی اورانیوم فراتر رفته اند.

در جزئیات این گزارش ، رافائل گروسی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی توضیح داد که می توان گفت تهران حداقل مقداری از مواد لازم برای ساخت بمب هسته ای را تولید کرده است. در همان زمان ، وی گفت ، ایران هنوز به مواد بیشتری برای ساخت بمب هسته ای نیاز دارد.

برای چندمین بار در چند ماه ، گروسی گفت راهی برای بازگشت سریع به توافق هسته ای وجود ندارد. وی با اشاره به “نقض گسترده تعهدات هسته ای ایران” گفت که “بسیاری از تحولات اخیر به صورت پنهانی رخ داده است”.