زندان
۱۸ زندانی سیاسی: آزار و اذیت زندانیان تشدید شده است

۱۸ زندانی سیاسی: آزار و اذیت زندانیان تشدید شده است، هجده زندانی سیاسی ساکن زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای گزارش دادند که نیروهای امنیتی سرکوب و تحقیر زندانیان سیاسی را شدت بخشیده اند.

آزار و اذیت زندانیان تشدید شده است

هجده زندانی سیاسی ساکن زندان رجایی شهر کرج طی نامه ای گزارش دادند که نیروهای امنیتی سرکوب و تحقیر زندانیان سیاسی را شدت بخشیده اند.

در این نامه با اشاره به ادعاهای مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران در مورد “احترام به حقوق زندانیان” ، تأیید شده است که این گفته ها خلاف واقع است و آنها شاهد “تشدید سرکوب و ضد انسانی‌تر کردن بیش از پیش شرایط» زندانیان هستند.

دولت ایران سابقه طولانی در حبس فعالان سیاسی دارد. طبق گفته عفو بین الملل ، شرایط در زندان های جمهوری اسلامی “سخت” و “غیرانسانی” است و زندانیان با کمبود شدید امکانات بهداشتی روبرو هستند.

عفو برخی ازندانیان

در ماه های اخیر ، مقامات قضایی و آژانس خبری قضایی با انتشار گزارش هایی از بخشش برخی زندانیان و دستور ابراهیم رئیسی رئیس دادگستری برای تنها گذاشتن زندانیان ، تبلیغات گسترده ای را در مورد تغییر در شرایط زندانیان منتشر کردند. .

با وجود این ادعاها ، زندانیان سیاسی که سخنرانی اعتراضی را امضا کردند شامل “انتقال به سلول انفرادی ، توهین و تحقیر ، ضرب و شتم ، پرونده های قضایی جدید ، احکام جدید و تبعید به زندانهای دور از خانه هایشان” به عنوان روش‌هایی نام برده‌اند که مقامات امنیتی برای افزایش فشار بر آنها و خانواده زندانیان سیاسی به کار برده می‌شود.

در یک ماه گذشته ، برکناری و انتقال زندانیان سیاسی و غیرنظامی در ایران شدت گرفت.