ترامپ

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، واکنش آمریکا به انتشار ویدئویی “انتقام حتمی است” از سوء قصد به دونالد ترامپ در سایت علی خامنه‌ای را فاش کرد.

سخنگوی پنتاگون این ویدئو را بخشی از فعالیت‌ها و تهدیدهای مخرب جمهوری اسلامی علیه آمریکا دانست و تاکید کرد که پنتاگون روی این تهدید تمرکز خواهد کرد.

اظهارات سخنگوی پنتاگون در دیدار با فاکس نیوز بیان شد و وی اظهار داشت: «این بخشی از فعالیت‌های مخربی است که ایران در منطقه مرتکب می‌شود و از همان تهدیدهایی است که علیه امنیت ملی ما انجام می‌دهد».

کربی اضافه کرد: «ما در وزارت دفاع بر روی این تهدید متمرکز خواهیم ماند تا اطمینان حاصل کنیم در منطقه توانایی‌های لازم را برای دفاع از خود داریم».

وی افزود: «ما شاهد ادامه حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم در منطقه شام و خاورمیانه و حمایت آن از گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و سوریه هستیم که به حمله به نیروهای ما ادامه می‌دهند».

در همین حال، جمهوری خواهان کنگره در شبکه های اجتماعی خواستار واکنش خشونت آمیز به انتشار انیمیشنی از سوء قصد به ترور ترامپ و توقف مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی شدند.

به نوبه خود، سناتور لیندسی گراهام خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی شد و در توئیتی نوشت: «اگر این کار را نکنیم، ایرانی‌ها و دیگران در منطقه این را به‌عنوان نشانه‌ای از ضعف در نظر می‌گیرند».