محسن رضایی

تعداد زیادی از کاربران توییتر از جمله روزنامه نگاران و فعالان سیاسی از اینترپل خواسته اند تا محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران را دستگیر کند.

کاربران توییتر با انتشار هشتگ “ArrestMohsenRezaei” از پلیس بین‌الملل خواستند معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی را در جریان سفرش به نیکاراگوئه به‌خاطر نقشش در بمب‌گذاری در مرکز یهودیان در بوئنوس، آرژانتین دستگیر کند.

درخواست کاربران و فعالان توییتر پس از آن مطرح شد که رضایی اعلام کرد به مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه خواهد رفت، به ویژه اینکه وی تحت تعقیب پلیس بین الملل است.

به نوبه خود، سازمان های بین المللی حقوق بشر حضور رضایی در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه را محکوم کردند و آسوشیتدپرس نیز حضور معاون اقتصادی رئیسی در مراسم روز دوشنبه را توهینی به عدالت و قربانیان آن حمله تروریستی در پایتخت آرژانتین توصیف کرد.

در در ٢٧ تیر ١٣٧٣، انفجار مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین در بوئنوس‌آیرس (آمیا / AMIA) منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن حداقل ۱۵۰ نفر شد.

در مهر ۱۳۸۵، دادستانی آرژانتین رسماً مؤسسات جمهوری اسلامی را به مشارکت در این بمب گذاری متهم کرد و خواستار دستگیری تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی شد.

وی همچنین اعلام کرد که نام محسن رضایی، که فرمانده سپاه پاسداران آن وقت بود، به درخواست آرژانتین در “تذکر قرمز اینترپل” قرار گرفت.