شبه‌نظامیان

ارتش عراق بامداد امروز، جمعه ۲۴ دی، از زخمی شدن یک زن و دو کودک در حملات موشکی شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی به سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

مقامات ارتش عراق به خبرگزاری رویترز گفتند شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی شب گذشته دو یا سه موشک کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در بغداد شلیک کردند.

این مقامات همچنین گزارش دادند که سامانه دفاعی سفارت دست کم دو موشک را منهدم کرده است، اما نتوانسته موشک سومی را که به مدرسه ای در بغداد اصابت کرد و یک زن و دو کودک مجروح شد، منهدم کند.

ارتش عراق جزئیات بیشتری در مورد این حمله ارائه نکرد، اما گفت که یکی از این موشک ها پنجشنبه شب به مدرسه ای اصابت کرده است.

اظهارات متناقضی از سوی مقامات عراقی وجود داشت، زیرا برخی از آنها اظهار داشتند که شبه نظامیان ایرانی چهار موشک به منطقه سبز در بغداد شلیک کردند نه سه موشک.

اما همه مقامات عراقی تایید کردند که یکی از موشک ها به مدرسه ای نزدیک سفارت آمریکا اصابت کرده و یک زن، یک دختر و یک پسر مجروح شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده اند.

سفارت آمریکا نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای حملات راکتی شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی را محکوم کرد و اعلام کرد: «گروه‌های تروریستی تلاش دارند تا امنیت و حاکمیت عراق و روابط بین‌المللی را تضعیف کنند».