ايران
پایتخت ايران ناامن است؟!

 زهرا شمس‌احسان: از آذر ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ هزار نقطه ناایمن توسط شهروندان گزارش شده است.

پایتخت ايران ناامن است؟!

روز شنبه ۲۵ دی، پلیس تهران حضور «۲۶ هزار نقطه بی‌دفاع و ناامن» در پایتخت ایران را «کاملاً کذب» توصیف کرد و گفت «هیچ نقطه ناامنى» در پایتخت ایران وجود ندارد.

به گزارش رسانه های ایران، زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران در ۱۴ دی ماه و بر اساس گزارش های مرکز پیام‌گیر تلفنی ۱۳۷ مرکز مدیریت شهری گفته بود: از آذر ۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ هزار نقطه ناایمن توسط شهروندان گزارش شده است.

وی با استناد به نظرسنجی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران سال ۹۸ گفت: «ایجاد امنیت روانی در اماکن عمومی یکی از دغدغه‌های شهروندان است» و «۴۴ درصد مردم شهر گفته‌اند در زمان تاریکی هوا در تردد شهری با احساس ترس و عدم امنیت

در شبکه های اجتماعی بسیاری از شهروندان تجربه خود را از مواجهه با ناامنی در تهران به اشتراک گذاشتند.

رحیمی: وضعیت معیشت نیروهای پلیس دچار عقب‌ماندگی تاریخی

رحیمی با اشاره به کمبود کلانتری در تهران گفت: وضعیت معیشت نیروهای پلیس دچار عقب‌ماندگی تاریخی و گفت: «اگر یک درصد از پول شهرداری برای امنیت اختصاص داده شو، قطعاً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد».

خبرگزاری های ایران گزارش های متعددی از افزایش ناامنی، سرقت وو جرایم دیگر در تهران منتشر کرده اند. به عنوان مثال، در اول دی ماه، انتشار کلیپی از پرتاب بلوک سیمانی به سمت خودروهای عبوری در بزرگراه نواب تهران، توجه کاربران رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت که منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن چند نفر زخمی شد. .