ﻧﻈﺎم

محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، اعلام کرد که مرگ پدرش مشکوک و غیرطبیعی است زیرا سیاست ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی این است که نشان دهد مرگ مخالفان طبیعی است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با “اعتماد آنلاین” تایید کرد که شورای امنیت ملی تحقیقات سطحی را انجام داده و سپس از طبیعی بودن مرگ پدرش خبر داده است.

وی اضافه کرد: «سیاست نظام جمهوری اسلامی طبیعی مطرح کردن این مرگ بود و شورای عالی امنیت ملی نیز یک تحقیق سطحی در این باره انجام داد».

هاشمی افزود: « پزشکان اعلام کردند که در ریه پدرم آب نبود و محافظان هم گفتند که او کمی نبض داشت اما پزشک در بیمارستان اعلام کرد که “تقریبا” هیچ نبض و علایم حیاتی نداشته است. واژه “تقریبا” در این اظهار نظر مشکوک است».

وی همچنین از احتمال کالبدشکافی جسد پدرش صحبت کرد و گفت: «نه دلیلی مبنی بر ترور پدرم هست و نه دلیلی بر مرگ طبیعی و خودمان هم در وسط هوا و زمین قرار داریم».

هاشمی توضیح داد که اگر خانواده تصمیم به کالبدشکافی جسد پدرش بگیرند، هنوز هم امکان آن با دستگاه‌های خاص و بدون نبش قبر وجود دارد.

در ۱۹ دی ۱۳۹۵، ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سن ۸۲ سالگی در حین شنا در استخر درگذشت.

اما خانواده او اعلام کردند که او ترور شده است و دخترش، فاطمه هاشمی، در سال ۱۳۹۷ گفته بود که مطمئن است مرگ پدرش طبیعی نبوده است.

فاطمه رفسنجانی تاکید کرد که حوله‌ ای که با آن پدرش را به بیمارستان منتقل کردند مقدار قابل توجهی رادیواکتیو کشف شده است.