پارک جنگلی آبیدر

محمدرئوف نصری، رئیس اداره منابع طبیعی سنندج از آتش سوزی صبح امروز، جمعه ۹ مهر، در پارک جنگلی آبیدر برای سومین بار در سال جاری خبر داد.

نصری توضیح داد که آتش نشانان با سازمان های مردم نهاد برای خاموش کردن حریق همکاری می کنند. و به گفته این مقام منابع طبیعی در سنندج، ۳,۵ هکتار از این منطقه در دو آتش سوزی قبلی، که امسال رخ داده است، سوخته است.

نصری توضیح داد: «این آتش سوزی از  سه جهت شروع شده و سه گروه از همکاران شامل ۲ گروه حفاظت منابع طبیعی سنندج و یک گروه از بخش خصوصی به همراه سمن‌ ها و شهرداری سنندج مشغول مهار آن هستند».

وی اضافه کرد که ماشین‌ آلات شهرداری و آتش‌ نشانی توان طی کردن این مسیر را ندارند، همکاران  از سمت بالا و در جهت مخالف باد مشغول خاموش کردن این آتش‌سوزی هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج علت دو آتش سوزی قبلی را انسانی عنوان کرد و نشان داد که یکی از عوامل آتش سوزی عمدی بوده و دیگری در پی فراموش کردن خاموش کردن آتش بوده است.

وی تاکید کرد پارک جنگلی آبیدر نماد و نماینده شهر سنندج است و همه مردم باید نگهبان این منطقه تفریحی و گردشگری باشند زیرا بی توجهی و آتش سوزی باعث شده تا سیمای آبیدر زشت و نازیبا شود.