نیروی قدس

آنیبال فرناندز، وزیر امنیت آرژانتین اعلام کرد که خدمه هواپیمای توقیف شده در آرژانتین از اعضای نیروی قدس هستند و یکی از آنها از بستگان احمد وحیدی، وزیر کشور ایران است.

وزیر امنیت آرژانتین جزئیات جدیدی از پنج خدمه ایرانی هواپیمای توقیف شده را فاش کرد و اعلام کرد که یکی از آنها غلامرضا قاسمی از بستگان احمد وحیدی، وزیر کشور ایران است.

فرناندز به به شبکه تی‌ان گفت: «نام غلامرضا قاسمی با نام یکی از اعضای سپاه پاسداران و همچنین مدیر یک شرکت مرتبط با نیروی قدس مطابقت دارد».

شایان ذکر است که غلامرضا قاسمی از فرماندهان بازنشسته سپاه پاسداران و از اعضای سابق هیأت مدیره شرکت هواپیمایی قشم‌فارس‌ایر، و وی در سال ۱۳۹۷ در قاچاق سلاح‌های ایران به حزب‌الله لبنان دست داشته است.

وزیر امنیت آرژانتین همچنین تاکید کرد: «پس از فرود این هواپیما در آرژانتین، اطلاعاتی از نهادهای اطلاعاتی برخی کشورها مبنی بر عضویت بعضی از خدمه هواپیما در نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران و واحد نیروی قدس دریافت شده است».

وزیر آرژانتین توضیح داد که دولت خود به وجود توطئه رژیم جمهوری اسلامی مشکوک است، زیرا تعداد خدمه این پرواز که نام آنها اعلام و ثبت شده بود کمتر از کسانی است که سوار بر این هواپیما بودند.