جانشین نصرالله
سیدهاشم صفی الدین

رسانه ها و وب سایت های خارجی و عربی اطلاعات و تصاویر مربوط به جانشین حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله را که به ویروس کرونا مبتلا و وضعیت وخیمی دارد، منتشر می کنند.

نام “سیدهاشم صفی الدین” رئیس اجرایی حزب‌الله لبنان در مقابل نام های دیگر در صدر لیست نامزدهای جانشینی نصرالله، قرار گرفت.

◊    زندگی و فعالیت سیاسی

هاشم صفی الدین در سال ۱۳۴۳ در شهر دیر قانون النهر در شهرستان صور متولد شده است. وی رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، یکی از رهبران برجسته این حزب و پسر عموی مادر دبیرکل حزب، حسن نصرالله، است.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی، هاشم صفی الدین مرد دوم حزب الله محسوب می شود. 

صفی الدین به عنوان رئیس شورای اجرایی حزب الله بر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی حزب نظارت می کند. و از جمله این فعالیتها نظارت خود بر بازسازی حومه جنوبی بیروت است که پس از جنگ ژوئیه، ویران شدیدی شد.

♦    ازدواج فرزندش با زینب قاسم سلیمانی

به گزارش رسانه های ایران، رضا هاشم صفی الدین با زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ازدواج کرد.

زینب مغنیه، دختر عماد مغنیه، فرمانده نظامی برجسته حزب الله که در فوریه ۲۰۰۸ در انفجار خودروی خود در دمشق کشته شد، عکسی از مراسم ازدواج پسر صفی الدین و زینب قاسمی را منتشر کرد.

زینب مغنیه در حساب اینستاگرام خود تصویری را منتشر کرد که در آن نام زینب در کنار نام رضا، ​​در پس زمینه ای پر از شمع ظاهر شده است.

◊    مهمترین اظهارات جانشین حسن نصرالله

در آخرین اظهارات خود، هاشم صفی الدین با درود به مردم فلسطین، مردان، جوانان و مبارزان آن سلام و احترام گذاشت و گفت که مقاومت فلسطین بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن انتظار دارد.  

وی در پایان اظهارات خود تأکید کرد: «امروز نیروی قدس دستاوردهای بزرگی به دست می آورد و در سطح بینایی به نظر می رسد که این نتایج کاری است که حاج قاسم سلیمانی انجام داده است».