قتل‌ شهروندان

دو کارگردان سینما و برنده جوایز بین‌ المللی اعلام کردند که مسئولیت کامل و مستقیم قتل‌ شهروندان ایرانی در دوره کرونا بر عهده رهبر ایران، علی خامنه‌ ای است.

محمد رسول‌اف و جعفر پناهی، کارگردانان سینمای ایران، علی خامنه ای را عامل اصلی تعیین کننده همه “خط مشی ها” در برابر مبارزه با بحران کرونا توصیف کردند.

پناهی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «این روزها می‌ خواهند ناکارآمدی نظام در مهار کرونا را با بهانه عدم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی از طرف مردم لاپوشانی کنند یا مسئولینی را مقصر جلوه دهند که هیچ اختیاری در تصمیم گیری‌ های کلان کشور ندارند».

  • خامنه‌ای آمر قتل شهروندان

وی افزود که از همان روزهای آغاز شیوع کرونا، رهبر جمهوری اسلامی سیاست هایی را وضع کرده است و بنابراین وی مسئول کامل و مستقیم مسئول قتل‌ شهروندان ایرانی است.

همچنین جعفر پناهی تاکید کرد: آیا وقت آن نرسیده که خامنه‌ ای برای یک بار هم که شده پاسخگوی سخنان ضد ونقیض خود باشد».

به نوبه خود، محمد رسول‌اف، کارگردان برجسته ایرانی، ویدئویی از اظهارات خامنه ای درمورد ویروس کرونا و بحران شیوع آن در ایران، در توییتر منتشر کرد.

این سینماگر بین‌المللی نوشت: «این ویدیو نشان می‌ دهد دستورها را چه کسی صادر می‌ کند.. آمر و نقش عاملان این کشتار جمعی در یاد میلیون‌ ها ایرانی می‌ماند و روز دادخواهی خواهد رسید».