قاچاق انسان

ایالات متحده در گزارش سالانه خود اعلام کرده است که ایران و ۱۶ کشور دیگر به دلیل عدم مقابله کافی با قاچاق انسان تحریم می شوند.

مقامات آمریکا در گزارش خود خبر داد که  ۱۶ کشور علاوه بر ایران به دلیل عدم مقابله کافی نظام خود با قاچاق انسان تحریم خواهند شد.

این گزارش شامل رژیم ایران، روسیه، چین، افغانستان، الجزایر، کوبا، اریتره، نیکاراگوئه، کره شمالی، سودان جنوبی، سوریه، ترکمنستان و ونزوئلا بود.

  • کودک‌سربازان و وادار کردن آنها به جنگیدن در سوریه

این وزارت تأكید كرد كه ممكن است مجازاتهایی علیه این كشورها وضع شود زیرا آنها اقدامات كافی برای مبارزه با برده‌داری مردم انجام نداده اند.

براساس گزارش وزارت امور خارجه، که در مورد قاچاق انسان در همه كشورهای جهان منتشر كرد، رژیم ایران نتوانست حداقل استانداردهای مبارزه با قاچاق انسان را برآورده کند و در شناسایی و محافظت از قربانیان برده‌داری موفق نبود.

این گزارش همچنین تأیید کرد که ایران به اعزام کودکان سرباز و مجبور کردن آنها به جنگ در صفوف رژیم بشار اسد در سوریه ادامه می دهد.

همچنین گزارش آمریکایی توضیح داد که ایران و شبه نظامیان آن از گروه های افراطی در یمن و عراق که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کنند، حمایت می کنند.