کارزار سایبری

روزنامه آمریکایی “نیویورک‌تایمز” گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه کارزار سایبری جمهوری اسلامی و ماموران خود در گروه های پیام رسان های فعال اسرائیلی شدت گرفته است.

“نیویورک تایمز” به نقل از کارشناسان اسرائیلی گفته است که عوامل نظام ایران در گروه های فعال در برنامه های پیام رسانی در اسرائیل نفوذ کرده و پیام ها و اخبار دروغ را منتشر می کنند تا اختلاف بین اسرائیلی ها ایجاد شود.

متخصصان در زمینه اطلاعات جعلی اظهار داشته اند كه در چند ماه گذشته، ماموران رژیم ایران فعالیت های کارزار سایبری خود را در واتس اپ، تلگرام و برنامه های مورد استفاده فعالان اسرائیلی تشدید كرده اند.

  •  آموزش به حزب‌الله

این کارشناسان همچنین به روزنامه نگار آمریکایی گفتند که هکرهای ایرانی تصاویر و متن‌هایی خاصی را با هدف ایجاد چنددستگی، تفرقه و ایجاد احساسات ضد اسرائیلی منتشر کرده اند.

این گزارش حاکی از آن است که در پایان دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، ماموران نظام ایرانی، با بازتاب اعتراضات علیه نخست وزیر سابق، کانال “تلگرام” را راه اندازی کردند.

این گزارش می افزاید که این کانال پیام شادمانی ارسال می کند و سپس ۷۰۰۰ نفر، از دنبال کنندگان این کانال، به سرعت و بلافاصله این پیام را به سایر گروه ها و شبکه های اجتماعی منتقل کردند.

از سوی دیگر “موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک” اعلام کرد که رژیم ایران به عنوان بخشی از کارزار جنگ اطلاعاتی در فضای مجازی، حزب الله لبنان را آموزش می دهد.