علت مخفی

کاربران سایت های اجتماعی در مورد علت مخفی انتقال تانک‌ها و خودروهای زرهی آمریکایی از افغانستان به ایران تعجب کردند.

روز گذشته عکس ها و فیلم هایی در شبکه های اجتماعی که انتقال تجهیزات نظامی، جنگ‌افزارها و سلاح های نظامی را در تهران و دیگر نقاط ایران نشان می دهد، پخش شد.

هنوز مشخص نیست که این خودروها توسط طالبان به ایران تحویل داده شده اند یا از ارتش افغانستان فرار کرده اند و اطلاعاتی در مورد تعداد یا نوع آنها فاش نشده است.

 سرپرست وزارت دفاع دولت برکنارشده افغانستان، بسم‌الله محمدی، در توییتی با انتشار یکی از این عکس‌ ها نوشت: «همسایه بد “ایران”.. روزهای بد.. افغانستان ابدی نیست».

  • تهدید دونالد ترامپ به طالبان 

محمدی در توییت دیگری خطاب به همه کشورهای خارجی و همسایگان افغانستان گفت: «خواست ما مردم افغانستان این است که حکومت تروریستی طالبان را به رسمیت نشناسند، که جفایی بزرگ به حق ملت مظلوم افغانستان خواهد بود و قابل بخشش هم نیست».

تا کنون، دولت ایران هیچ دلیلی در مورد علت مخفی انتقال این تجهیزات منتشر نکرده است و معلوم نیست که این خودروها از سوی طالبان یا اعضای فراری ارتش افغانستان به استانهای ایران تحویل داده شده‌ اند.

به نوبه خود، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: «اگر طالبان تجهیزات آمریکا را پس ندهد یا باید با نیروی نظامی قاطع به آنجا برویم و تجهیزات را پس بگیریم، یا دست‌کم با بمب نابودشان کنیم. هیچ‌کس هرگز چنین حماقتی را تصور نمی‌کرد».