منتقد رژیم

گزارش ها و اخباری مبنی بر تهدید عوامل اطلاعات ایران علیه منتقد رژیم جمهوری اسلامی، فعال سیاسی رویا حکاکیان، در خاک آمریکا منتشر شد.

رویا حکاکیان، نویسنده و روزنامه نگار یهودی ایرانی-آمریکایی در توییتر نوشت که  در مرداد ۹۸ (اوت ۲۰۱۹) اف‌بی‌آی به او گفته است که او یکی از اهداف ماموران اطلاعاتی رژیم ایران است.

شایان ذکر است که رویا حکاکیان،نویسنده، روزنامه نگار و شاعر ایرانی-آمریکایی است که در تأسیس مرکز اسناد حقوق بشر ایران نقش داشته است.

رویا کتابی درباره ترور چند مخالف و منتقد رژیم ایران در میکونوس توسط وزارت اطلاعات نوشته است. و در این کتاب به نقش علی خامنه ای، هاشمی رفسنجانی و وزیر وقت اطلاعات علی فلاحیان در تصمیم گیری برای ترور مخالفان خارج اشاره کرده است.

  • یهودی ایرانی در بحبوحه انقلاب ایران

وی همچنین در نیویورک ریویو نوشت: «وقتی پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، به من گفت که یک هدف هستم، شوکه شدم اما تعجب نکردم. حتی در آمریکا، منتقدان رژیم از قاتلان آن در امان نیستند».

خانم رویا ادامه داد: «اواخر اوت ۲۰۱۹ میلادی، یعنی اوایل شهریور ۹۸ شمسی، در یک بعد از ظهر تابستان پس از مراجعه دو مامور اف‌بی‌آی به منزلم این موضوع به من اعلام شده است که یکی از اهداف عوامل جمهوری اسلامی و خطر من را تهدید می‌ کند».

در سال ۲۰۰۴، رویا خاطرات خود را با عنوان “سفر از سرزمین نه” منتشر کرد که نوجوانی وی را به عنوان یهودی ایرانی در بحبوحه انقلاب ایران شرح می دهد.

و در سال ۲۰۱۱، او کتابی به نام “آدم‌کش‌های قصر فیروزه” در مورد ترور رهبران مخالف رژیم ایران در رستورانی در میکونوس برلین منتشر کرد.