حفاظت فیزیکی خامنه‌ای
علت تغيير فرمانده تیم حفاظت فیزیکی خامنه‌ای چيست؟

دو روز پس از برکناری حسین طائب، رییس اطلاعات سپاه، ابراهیم جباری، فرمانده سپاه حفاظت ولی امر نيز كه مسئولیت حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، پس از ۱۲ سال برکنار شد و حسن مشروعی‌فر جایگزین او شد.

فرمانده تیم حفاظت فیزیکی خامنه‌ای تغییر کرد

 ابراهیم جباری، فرمانده سپاه حفاظت ولی امر نيز كه مسئولیت حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده داشت، پس از ۱۲ سال برکنار شد و حسن مشروعی‌فر جایگزین او شد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که حسن مشروعی‌فر به عنوان «فرمانده سپاه حفاظت ولی‌امر» جایگزین ابراهیم جباری شده است.

سپاه حفاظت ولی امر، وظیفه حفاظت از رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و سپاه حفاظت انصار همراه با نیروی انتظامی وظیفه حفاظت از دیگر مقامات جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

ابراهیم جباری

ابراهیم جباری در سال ۱۳۸۹ به فرماعنوان فرمانده حفاظت ولی امر منصوب شد و پیش از آن سمت هایی مانند فرماندهی سپاه قم و جانشین فرماندهی سپاه تهران را بر عهده داشت.
جباری مدتی نیز جانشین حسین طائب در بسیج بود.

دوم تیرماه اعلام شد که با حکم حسین سلامی، محمد کاظمی، فرمانده کل سپاه به سمت ریاست اطلاعات سپاه منصوب شده و حسین الطیب پس از ۱۳ سال از این سمت برکنار و به عنوان مشاور فرمانده سپاه منصوب شده است.

علت تغيير فرمانده تیم حفاظت فیزیکی خامنه‌ای چيست؟

تغییر فرمانده سپاه حفاظت ولی امر اندکی پس از برکناری طائب از سمت ریاست سازمان اطلاعات سپاه ، سوالات جدیدی را درباره علت این تغییرات در این فاصله زمانی کوتاه ایجاد می کند.

تلاش برای مبارزه با نفوذ قابل توجه اسرائیل در نهادهای نظامی، امنیتی و عملیاتی جمهوری اسلامی از جمله دلایلی است که ناظران برای این تغییرات ذکر می کنند.