امام جمعه
مولوی محمدحسین گرگیج

مردم آزادشهر علیه عزل غیرقانونی مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه این شهر، توسط نماینده خامنه‌ای و معرفی امام جدید تظاهراتی ترتیب دادند.

اهل سنت آزادشهر در استان گلستان دیروز، جمعه ۲۶ آذر، در حمایت از محمدحسین گرگیج تجمعات اعتراضی برگزار کردند و عزل وی از امامت نماز جمعه توسط نماینده خامنه ای را محکوم کردند.

کاظم نورمفیدی، نماینده خامنه‌ای، در اقدامی غیرعادی از عزل گرگیج و معرفی امام جماعت جدید اهل سنت برای نماز جمعه این شهر خبر داده بود، زیرا انتصاب امامان جمعه اهل سنت در اختیار نمایندگان خامنه ای نیست.

بنابر گزارش‌ها، مولوی گرگیج گفته بود: «خلیفه دوم مسلمانان پس از فتح ایران دختر یزدگرد، پادشاه ایران، را به ازدواج امام سوم شیعیان درآورد و ۹ نسل امامان شیعه نیز حاصل همین ازدواج هستند».

 امام جمعه آزادشهر اضافه کرد: «در نتیجه اگر خلافت عمر بن خطاب را نمی پذیرفتیم، اعتبار ائمه و نسب آنان را زیر سؤال می بردیم».

تعدادی از روحانیان شیعه به شدت با اظهارات مولوی گرگیج مخالفت کرده و از سخنان وی انتقاد کردند و حتی برخی نیز به وی توهین کردند و خواستار محاکمه وی شدند.

مولوی گرگیج پس از واکنش های خشونت آمیز امامان شیعه اعلام کرد که سخنان وی تحریف شده است و قصد خود را اعتراض به اهانت هایی است که خلیفه دوم مسلمانان در ایام فاطمیه در ایران به آن ها شده است.