مواد مخدر

سرویس‌های امنیتی یمن یک کشتی ایرانی حامل تن‌ها مواد مخدر به ارزش میلیون‌ها دلار را در سواحل منطقه حوف در استان المهره، در جنوب شرقی کشور، توقیف کردند.

سرهنگ احمد علی رفعت، معاون پلیس مهره فاش کرد: «یک کشتی ایرانی حامل مواد مخدر توقیف شد که خدمه آن پنج ایرانی و ششمین تبعه پاکستانی بود. و آنها هنگام پیاده شدن در بندر دستگیر و مواد مخدر کشف و ضبط شدند».

خدمه کشتی دستگیر شده

به نوبه خود، سرلشکر ابراهیم حیدان، وزیر کشور یمن، بدون اشاره به تاریخ توقیف این کشتی ایرانی اعلام کرد: «کشتی در واقع متعلق به جمهوری اسلامی است و خدمه آن متشکل از پنج ایرانی و ششمین تبعه پاکستانی است».

نیروهای امنیتی یمن با انتشار تصاویری از خدمه کشتی دستگیر شده، تصاویری از پول های ایرانی که در اختیار دارند منتشر کردند.

بخشی از پول که با خدمه کشتی توقیف شد

شایان ذکر است که ماه گذشته گزارش ها از کشف و ضبط یک کشتی حوثی و وابسته به رژیم جمهوری اسلامی حامل ۶۴۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین، موسوم به شیشه، به ارزش ۳۹ میلیون دلار در دریای عمان خبر داد.

در آن زمان منابع آگاه تائید کردند که این کشتی حامل ۹ قاچاقچی ایرانی بوده که دستگیر شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما هویت آنها ذکر نشده است. 

گزارش های کارشناسان تاکید کردند که توزیع مواد مخدر در یمن بخشی از طرح هایی است که هدف آن افزایش بحران در یمن و جوامع عربی است.