اروپا

منابع دیپلماتیک اعلام کردند نیروی قدس سپاه پاسداران با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر اقدام به انجام سه ترور در چند کشور در اروپا کرد.

این منابع اسنادی مبنی بر افشای جنایات سپاه پاسداران و طرح آن برای ترور چند نفر در ترکیه، آلمان و فرانسه منتشر کرده بودند.

در این اسناد، یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس که در یک کشور اروپایی در بازداشت به سر می برد، اذعان کرده برای تهیه مقدمات این ترورها ۱۵۰ هزار دلار دریافت کرده است و بنا بوده پس از انجام قتل‌ها، یک میلیون دلار دیگر هم دریافت کند.

این عضو سپاه قدس همچنین اعتراف کرد که دستور کشتن یک شهروند اسرائیلی شاغل در کنسولگری اسرائیل در استانبول را دریافت کرده است. وی همچنین فاش کرد که قرار بود یک ژنرال ارشد آمریکایی در آلمان و یک روزنامه نگار در فرانسه ترور شود.

شایان ذکر است که یگان ۸۴۰ سپاه پاسداران به عنوان یگان ویژه ای که مأموریت آن هدف قرار دادن مخالفان رژیم جمهوری اسلامی و اهداف غربی در کشورهای اروپا و آمریکا است.

 این اسناد همچنین نشان داد که این اولین بار نیست که سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از قاچاقچیان مواد مخدر برای انجام ترور در خارج از کشور استفاده می کنند. و اینکه مدت‌هاست که جمهوری اسلامی با قاچاقچیان همکاری می‌کند و این شبکه قاچاق-تروریسم از کابل تا کاراکاس کشیده شده است.