سرهنگ نیروی قدس
آیا سپاه یک سرهنگ نیروی قدس را به ظن جاسوسی ترور کرد؟

پس از کشته شدن سرهنگ صیاد خدایی، اطلاعات سپاه پاسداران که به دنبال سرنخ‌هایی در داخل نیروی قدس بوده است، به سرهنگ علی اسماعیل زاده مشکوک شده و او را به افشای اطلاعات به سرویس های اطلاعاتی متهم کردند.

آیا سپاه یک سرهنگ نیروی قدس را به ظن جاسوسی ترور کرد؟

به گزارش ایران اینترنشنال، یکی دیگر از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران روز دوشنبه نهم خردادماه در کرج به طرز مشکوکی جان باخت.

بر اساس این گزارش، سرهنگ علی اسماعیل زاده از فرماندهان نیروی قدس ۸۴۰ سپاه پاسداران و از نزدیکان سرهنگ حسن صیاد خدایی روز دوشنبه بر اثر سقوط از پشت بام منزل خود در منطقه جهان‌نمای کرج، جان باخت.

سرهنگ علی اسماعیل زاده در پی سقوط از پشت بام منزلش به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شد و پزشکان پس از معاینه برای وی گواهی فوت صادر کردند.

مرگ مشکوک سرهنگ علی اسماعیل زاده هشت روز پس از آن رخ می دهد که یکی از نزدیک ترین همکاران وی در روز اول خردادماه در تهران بر اثر اصابت پنج گلوله کشته شد. سرهنگ صیاد خدایی از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران بود که در تهران مورد حمله دو موتورسوار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، پس از کشته شدن سرهنگ صیاد خدایی، اطلاعات سپاه پاسداران که به دنبال سرنخ‌هایی در داخل نیروی قدس بوده است، به سرهنگ علی اسماعیل زاده مشکوک شده و او را به افشای اطلاعات به سرویس های اطلاعاتی متهم کردند.

ايرنا: دلیل مرگ سرهنگ نیروی قدس حادثه در منزل بود

خبرگزاری دولتی ایرنا روز پنجشنبه ۱۲ خرداد پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر کشته شدن علی اسماعیل زاده، به نقل از یک منبع آگاه خبر «ترور» این نیروی سپاه قدس را تکذیب کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه که نامی از او برده نشده نوشت: «خبر منتشر شده از سوی برخی رسانه های مخالف مبنی بر ترور یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، «جنگ روانی خبرسازی کذب» است.

با این حال، ايرنا مرگ سرهنگ پاسدار علی اسماعیل زاده در «سانحه‌ای» در منزلش «طی چند روز گذشته» را تایید کرد و علت این «سانحه» در دست بررسی است.